Thunderstreak Traffic Jam

Uit z’n voorganger,de Thunderjet, werd in 1950 de Thunderstreak F-84F ontwikkeld.
Republic had deze nieuwe telg weten te verbeteren met o.a een krachtiger motor(Wright J-65 van 3270 kg stuwkrach), een aanzienlijk groter vliegbereik en een verhoogde wapencapaciteit.(capaciteit bommenlast tot ca. 2720 kg, verder standaard uitgerust met 6 stuks 12,7 mm mitrailleurs, waarvan 4 in de rompneus en 1 in iedere vleugelhelft).
Verder verschilde de “Streak” met z’n voorganger vanwege het aanbrengen van zowel vleugels als staartvleugels in pijlstelling.(40 graden).
De cockpit werd niet naar achter geschoven geopend, maar omhooggeduwd.
Verder werden aan weerszijden van de romp ter hoogte van de vleugelachterrand geperforeerde remkleppen aangebracht.
Tot slot had de “Streak” de beschikking over afwerpbare brandstoftanks.

Meest recente berichten

Recente reacties

Archief

Categorieën

Meta

Vacant Photography Geschreven door:

2 Reacties

  1. Johnd967
    21 februari 2018
    Beantwoord

    Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is great blog. An excellent read. I will certainly be back. gkgkdddegdbg

    • Vacant Photography
      21 februari 2018
      Beantwoord

      Thank you 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *